Bersama Diana Amir Bersama Ustaz Don Danial dan Nabil Raja Lawak Bersama Wakil Nasyid.FM Di Majlis Merisik Di Majlis Perkahwinan Joe

Wednesday, May 4, 2011

Kalau Sudah Rezeki...

Alhamdulillah...semenjak dua menjak nie rezeki tue agak murah jgk la utk aku. Dari hasil yg aku peroleh, dapat la jgk tampung diri nie. Makin ligat jgk la aku bershopping. Fuhhhh...byk sudah aku melabur. Dari pakaian sampai lah ke accessories kereta. Dari komputer sampai lah ke gadget terbaru. Dari rumah sampai lah melancong setengah hari kat Cameron Highlands. Dapat jugak la aku hiburkan hati yg sdg berduka lara...huhu.

Jadi bercakap pasal rezeki nie.. jom kite usha skit ape yg aku wat ngn duit-duit nie sume. So perkara pertama aku beli ialah pakaian. Nape pakaian? Sbb aku tensen baju sluar sume ckit je kat umah nie. Tiap-tiap kali rasa mcm pakai baju dan sluar yg sama. Mana tak tensen ye tak? Lagipun skali skala nak jgk merasa fesyen :p jadi tanpa membuang masa aku pun dgn tak sengaja melantik sorg kwn aku nie jd jurufesyen tak bertauliah aku. So kitorg pun berangkat la ke Uptown Shah Alam, Sungei Wang dan Times Square smata-mata utk memenuhi kehendak nafsu shopping aku nie. Haha XD

Da dpt ape yg dihajati maka misi seterusnya adalah menukar ganti accessories kereta lak. Tp tak banyak yg aku ubah pun. Cume stereng, knob gear, tinted cermin kereta 5 pintu ngn cover rim tayar aku je. Argh. Namun tensen tetap jua melanda sbb salah satu cover rim tayar aku tercabut tgh jalan time blek dari umah someone. Mmg bikin panas je. Huhu..

stereng Momo ngn knob gear baru...

Ape lagi ye? Ha...yg nie paling seronok.  Nape? Sbb aku nie pencinta wanita. Eh?? Pencinta komputer. Silap lak... Memandangkan aku nie penggemar dan pencinta komputer yg sejati maka aku telah menukar kepada komputer yg baru. Komputer yg lama aku tolak ketepi (kesian sungguh nasib ko komputer lama..haha) dan komputer baru aku "angkat" dgn harga dan spesifikasi yg aku rasa mmg dah okey. So far so good la bak kata org. Leh main game-game pada tahap High Quality. Terbaek? Aku rasa biasa-biasa je...tak setanding gamers kat luar sana yg mampu main sume game pada tahap Extreme...huhu.  Sekurang-kurangnya aku puas hati dpt yg baru sbb tensen (tensen lagi??) tgk komputer lama nie dulu ngn mcm-mcm masalah...

my new desktop PC...

Sebut pasal gadget handphone @ tablet PC, sape yg tak kenal IPad, Blackberry, IPhone, Samsung Galaxy Tab dan mcm-mcm lagi lah. Jeles gak kadang-kadang tgk org laen pakai gadget pelik-pelik. Dan secara mendadak nafsu shopping aku kembali lagi. Kali nie ditambah pulak ngan hasutan kwn aku maka secara tak rasminya aku pun "ter"beli...igt ye..."TER"beli lah satu gadget handphone nie yg bernama Samsung Galaxy Mini. Nape "Mini"? Nape tak beli "Tab" ke " Ace" ke? Argh. Dah yg nie paling murah. Kira okey la dpt Facebook secara mobile. Ape yg menarik ngn Samsung Galaxy? Ntah. Aku kalo bab-bab handphone mmg tak pandai sgt. Yang aku tau pun Android. Pastu application Android utk download cas yg dikenakan adalah percuma. Tue je la aku tau. Haha. Satu lg yg aku tau ialah...aku tau guna je XD

nie la rupe handphone Samsung Galaxy ku :)


Selesai sudah bershopping, maka terpikirlah aku utk pergi bercuti. Lalu merancanglah aku utk bercuti setengah hari kat Cameron Highlands dalam perjalanan pulang ke Kota Bharu. Skali lagi aku melantik seorg kwn aku (org len pulak) utk menjadi jurupandu aku ke Cameron Highlands smbil menghantar dia balik umah dia kat Gua Musang. Tak byk tempat kitorg pegi. Cume ladang teh, ladang strawberry ngn pasar je kitorg jelajah. Mana sempat nak jalan-jalan sume tempat sbb aku mmg set masa setengah hari je. Perghhh...Perjalanan yg cukup panjang smpi balik je dari Cameron Highlands aku dah penat gile. Mana taknye...dari KL smpi ke Gua Musang then naik Cameron Highlands aku sorg je drive. Last-last kwn aku gak tolong drive time turun dari Cameron Highlands tue. Haha. Apepun mmg menyeronokkan walaupun sekejap kat sana...

aku kat ladang teh...bukan ladang ganja okey?

nie ladang strawberry. chumel-chumel je buahnye...

nie lak juadah berbuka utk ari tue...strawberry waffle ngn milk shake. nyum :)


Pe lg aktiviti yg aku wat ngan duit aku? Ha...aktiviti karaoke. Kalo korg nak tau suara aku nie lunak-lunak merdu (haha. saja mem"poyo"kan diri) mcm Jamal Abdillah. Tp ade la sorg kwn aku nie suara dia nie mmg seiras Awie time muda-muda dulu...haha. Bila note tinggi je perghhhhhh...aku mmg kalah. Jgn marah ye...hehe :)

Okey lah. Tue saja dpt aku laporkan utk hari nie. Aku rase byk gile duit aku abis dah nie gara-gara shopping. Ade la dlm rm4000 kowt. Perghhh...byk tue. Takpe. Untuk diri sendiri lagi elok kowt. Smoga lepas nie rezeki aku makin bertambah. Lagi-lagi bile da single nie. Kalo dpt yg baru pun aku harap makin bertambah jugak rezeki nie smpi bile-bile...Amin :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...